U bevindt zich op: Home Ambities en planning Planning Jaarplan 2018

Jaarplan 2018

Jaarplan 2017

In 2018 maakt het bedrijfsleven net als in voorgaande jaren voor verschillende productcategorieën sectorbrede afspraken. In onderstaande tabel is opgenomen welke productcategorieën dat zijn, waar de focus ligt in productverbetering en wie zich daarvoor inzet. Hierin staan ook enkele afspraken uit eerdere jaarplannen die in 2018 nader worden ingevuld. De KHN (horeca) en Veneca (catering) ondersteunen de gemaakte afspraken en zullen hun achterban stimuleren om producten die in samenstelling zijn verbeterd in te kopen.

Productcategorie/onderwerp

Focus

Door

Zuiveldranken en - toetjes

suiker
vervolgafspraak

FNLI, CBL, NZO

Satésaus

suiker
FNI, CBL, Culinaria NL

Jam (en vruchtenspreads)

suiker

FNLI, CBL, Vigef

Gehakt/gegaarde gehaktballen/gegaarde braadworst

zout, verzadigd vet

FNLI, CBL, COV

Toastsalades

zout, verzadigd vet

FNLI, CBL, AKSV

Smeerkaas (uit jaarplan 2017)

zout

FNLI, CBL

Diepvriessnacks (uit jaarplan 2017)

zout, (verzadigd vet)

FNLI, CBL

Ontbijtgranen (uit jaarplan 2017)

suiker, zout

FNLI, CBL

Pizza's (uit jaarplan 2016)

zout

FNLI, CBL, bedrijven

Rode sauzen (uit jaarplan 2014)

suiker

FNLI, CBL, Culinaria NL


Stimuleren gezonde bereiding en aanbod

Door

Veneca adviseert haar leden tijdens bijeenkomsten en ledenvergaderingen over het akkoord verbetering productsamenstelling en stimuleert haar leden de reeds geherformuleerde producten in te kopen.

Veneca

De uitkomsten van het VU-onderzoek naar nudgetechnieken voor bevorderen van gezonde keuze worden besproken met het Voedingscentrum ten behoeve van verbeteren van de kantinescan van het Voedingscentrum.

Veneca

Veneca werkt mee aan het onderzoek van de VU naar hanteerbaarheid van de kantinescan.

Veneca

In de Europese branchevereniging wordt er gekeken naar gezondheid binnen scholen. Veneca werkt hieraan mee.

Veneca

Begin 2018 wordt er een stakeholdersbijeenkomst georganiseerd over gezonde voeding in bedrijfsrestaurants.

Veneca

Verhogen van het gezondheidsbewustzijn bij horecaondernemers door regelmatig, via communicatie, aan het thema aandacht te geven en best practises te delen.

KHN

Partner van de Nierstichting restaurant driedaagse. Restaurants koken drie dagen lang een zoutbewust drie gangen diner. KHN werft ondernemers, zorgt voor communicatie, inspiratie en deelt ervaringen.

KHN

Campagne ‘Verantwoord Frituren’ in samenwerking met MVO verder voortzetten.

KHN

Opzetten MVO overleg met ketens

KHN

Samenwerking met DutchCuisine. Doel is aandacht voor seizoensproducten, meer groenten/minder vlees, lokaal/regionaal, vers, puur. DutchCuisine wil in 3 jaar tijd dat 1000 horecaondernemers zich aansluiten. KHN gaat hieraan bekendheid geven door communicatie, inspiratiesessies, workshops.

KHN

Samenwerking met Stichting Variatie in de Keuken bij het onderzoek over stimuli voor gezond aanbod in de horeca.

KHN


Zoeken:

Service