U bevindt zich op: Home Ambities en planning Planning Jaarplan 2017

Jaarplan 2017

In 2017 maakt het bedrijfsleven voor verschillende productcategorieën sectorbrede afspraken.

In onderstaande tabel is opgenomen welke productcategorieën dat zijn, waar de focus ligt in productverbetering en wie zich daarvoor inzet. Hierin staan ook enkele afspraken uit eerdere jaarplannen die in 2017 nader worden ingevuld. De KHN (horeca) en Veneca (catering) ondersteunen de gemaakte afspraken en zullen hun achterban stimuleren om producten die in samenstelling zijn verbeterd in te kopen.

Productcategorie/onderwerp

Focus

Door

Smeerkaas

Zout

FNLI, CBL

Diepvriessnacks

Zout, (verzadigd vet)

FNLI, CBL

Ontbijtgranen

Suiker, zout

FNLI, CBL

Hamburgers

Zout

FNLI, CBL

Chips met smaken -anders dan paprika

Zout

FNLI, CBL

Pizzabodems/pizza's (uit jaarplan 2016)

Zout

FNLI, CBL, bedrijven

Hartige broodjes; saucijzen-, kaasbroodjes e.d. (uit jaarplan 2016)

 Zout, verzadigd vet

FNLI, CB

Groenteconserven en appelmoes (uit jaarplan 2015 en 2016

Suiker

FNLI, CBL, bedrijven
Rode sauzen (uit jaarplan 2014) Suiker
FNLI, CBL, NVS(aus) en haar lidbedrijven

Stimuleren gezonde bereiding en aanbod

Door

Zodra de normen van verschillende productcategorieën bekend zijn zal Veneca deze normen meenemen in de inkoopcriteria.

Veneca

Informeren van cateraars door per productcategorie een lijst op te stellen van de merknamen van de artikelen die onder de akkoordafspraken vallen.

Veneca

De uitkomsten van het VU-onderzoek naar nudgetechnieken voor bevorderen van gezonde keuze bespreken met het Voedingscentrum t.b.v. verbeteren van  de kantinescan van het Voedingscentrum.

Veneca

De uitkomsten van het VU-onderzoek naar nudgetechnieken voor bevorderen van gezonde keuze verwerken in een blauwdruk.

Veneca

Aandacht vragen voor zoutgebruik door zowel koks als consumenten in bedrijfsrestaurants.

Veneca

Met cateraars kijken naar mogelijk vervolg van het voedselkeuzelogo het Vinkje.

Veneca

Verhogen van gezondheidsbewustzijn bij horecaondernemers door regelmatige aandacht aan het thema en het laten zien van best practices via www.khn.nl en magazine.

KHN

Praktische handvatten bieden aan horecaondernemers om producten onder de nieuwe normen op te nemen in hun inkoop.

KHN

In gesprek met grotere toeleveranciers over positionering van deze ‘nieuwe norm’ producten richting horecaondernemers.

KHN

 

 

Zoeken:

Service