U bevindt zich op: Home Ambities en planning Planning Jaarplan 2014

Jaarplan 2014

In 2014 maakt het bedrijfsleven voor verschillende productcategorieën sectorbrede afspraken. In onderstaande tabel is opgenomen welke productcategorieën dat zijn, waar de focus ligt in productverbetering en wie zich daarvoor inzet. De KHN (horeca) en Veneca (catering) ondersteunen de gemaakte afspraken en zullen hun achterban stimuleren om producten die in samenstelling zijn verbeterd in te kopen.

Jaarplan 2014

 Productcategorie

 Focus

Door

Vleeswaren

Zout en verzadigd vet

CBL, VNV

Soepen (blik, poeder, zak, etc.)

Zout

FNLI, CBL, NVS(oep) en haar lidbedrijven

Sauzen geëmulgeerd

 Zout

FNLI, CBL, NVS(aus) en haar lidbedrijven

Sauzen rood

Zout, suiker

FNLI, CBL, NVS(aus) en haar lidbedrijven

Non-alcoholische dranken

Kcalorieën (suiker, portiegrootte). Gekeken wordt ook naar specifieke kinderproducten

FNLI, CBL, FWS en haar lidbedrijven, producenten die niet lid zijn van FWS

Koek en banket

Verzadigd vet, zout, portiegrootte. Gekeken wordt ook naar specifieke kinderproducten

FNLI, CBL, VBZ en haar lidbedrijven die koek en banket produceren

Zuivel (dranken en/of nagerechten)

Kcalorieën (suiker, portiegrootte). Gekeken wordt ook naar specifieke kinderproducten

FNLI, CBL, NZO en haar lidbedrijven, producenten van zuivel die niet lid zijn van NZO


Afspraken stimuleren gezond aanbod

Onderwerp

Door

Cateraars zullen in gesprek gaan met hun leveranciers om te bepleiten dat producten met de nieuwe norm (als eerste soepen en sauzen) ook in de voor de cateraar benodigde verpakkingsvormen worden aangeboden.

Veneca

Cateraars zullen actief producenten via hun leveranciers vragen om snel te zorgen voor het op norm brengen van de aan de orde zijnde producten, met daarbij de boodschap dat die producten dan ook bij voorkeur worden afgenomen.

Veneca

Inventarisatie voor monitoring: bijv. door de leveranciers te vragen wat de verkoopcijfers aan de catering zijn geweest van de betreffende producten.

Veneca

Verhogen van gezondheidsbewustzijn bij horecaondernemers door regelmatige aandacht aan het thema en het laten zien van best practices via www.khn.nl en magazine.

KHN

Praktische handvatten bieden aan horecaondernemers om producten onder de nieuwe normen op te nemen in hun inkoop.

KHN

In gesprek met grotere toeleveranciers over positionering van deze ‘nieuwe norm’ producten richting horecaondernemers.

KHN



Zoeken:

Service